Fałszywy wnuczek, policjant, pracownik administracji – to pod nich najczęściej podszywają się oszuści chcący wykorzystać życzliwość starszych osób. Aby wyłudzić pieniądze oszuści korzystają z coraz to nowszych metod. Mieszkanka Kluczborka straciła w ten sposób 13 000 złotych.

10 stycznia mieszkanka Kluczborka poinformowała policjantów o kradzieży pieniędzy. Według ustaleń śledczych do mieszkania 71-latki przyszedł mężczyzna podający się za pracownika firmy wodno-kanalizacyjnej. Poinformował mieszkankę, że nastąpiła awaria sieci wodociągowej na osiedlu. Mężczyzna polecił, aby szybko odkręcić kurek z wodą i obserwować jej strumień.  Kobieta pod wpływem wywieranej presji, wykonała wszystkie polecenia. Według zgłaszającej sytuacja była bardzo dynamiczna, a mężczyzna sprawiał wrażenie, jakby walczył z czasem. Po jego wyjściu mieszkanka Kluczborka zauważyła, że z mieszkania zniknęło 13 000  złotych. O wszystkim zaalarmowała policjantów.

Zwracamy się z apelem, zwłaszcza do osób młodych – informujmy naszych rodziców i dziadków o tym, że są osoby, które mogą chcieć wykorzystać ich życzliwość. Powiedzmy im, jak zachować się w sytuacji, kiedy ktoś zadzwoni do nich z prośbą o przekazanie pieniędzy lub do ich drzwi zapuka osoba podająca się za pracownika administracji, bądź zakładu energetycznego lub innej firmy.

Zwykła ostrożność i kierowanie się zasadą ograniczonego zaufania może uchronić nas przed utrata oszczędności.

Przeczytaj również: