Mieszkanka powiatu kędzierzyńsko-kozielskiego otrzymała sms-a z informacją o zaległości za usługę telefoniczną w wysokości 1,47 zł. W wiadomości znajdował się również link do strony internetowej banku. Po kliknięciu na niego kobieta została przekierowana na fałszywą stronę banku, przez co straciła z konta 18 000 złotych.

Do Komendy Powiatowej Policji w Kędzierzynie-Koźlu zgłosiła się kobieta, która poinformowała policjantów, że została oszukana. Jak ustalili funkcjonariusze zgłaszająca otrzymała sms-a z informacją, że ma uregulować zadłużenie za usługę telefoniczną w wysokości 1,47 złotych. W przeciwnym razie jej telefon miał zostać zablokowany.

W wiadomości tej znajdował się również link do strony internetowej banku, który miał ułatwić jej spłatę zadłużenia. Kobieta weszła na niego i od razu została przekierowana na stronę umożliwiającą zalogowanie się do konta bankowego. Następnie po podaniu logina i hasła, potwierdziła przelew na kwotę w wysokości 1,47 zł.

Po chwili, gdy zgłaszająca otrzymała ze swojego banku wiadomość, że z jej konta został zrobiony przelew na 18 000 złotych, a nie na kwotę 1,47 złotych zorientowała się, że została oszukana.

– Apelujemy aby nie odpowiadać na sms-y oraz wiadomości e-mail nieznanego pochodzenia. Tym bardziej skłaniające nas do płatności za usługi bądź różnego rodzaju zaległości. Pamiętajmy, że informacje na temat zadłużenia lub różnego rodzaju płatności zawsze możemy sprawdzić w biurze obsługi klienta firmy – czytamy w policyjnym komunikacie.

Przeczytaj również: